«Alibi» vinner årets Expressranking

For første gang siden «Bundefjordsexpressen» ble satt opp i 2010 har halvmodellen blitt vunnet av en annen båt enn «Impuls». Vi gratulerer Fredrik Cook Jensen m/mannskap som kan smykke seg med halvmodellen på peishyllen frem til neste sesong. I tillegg til å vinne årets ranking, må de berømmes for å ha seilt samtlige av årets onsdagsregattaer, samt Bundefjorden Rundt. De hadde 6 poengs margin ned til årets nummer 2 som ble «Thunderchicken» med Erlend Nikolaisen og hans mannskap.

I 2015 har Expressene hatt en snittdeltakelse på 7,8 båter pr regatta, noe som er en nedgang fra i fjor. Noe av årsaken må bevegelse i flåten ta. 4 båter har blitt solgt ut av foreningen hvor av 2 deltok stort sett kun vårsesongen. Vi vet imidlertid at det kommer en ny Express inn på brygga neste år da Morten Gulliksen og Sven Augland har kjøpt NOR 2000 og finpusset på denne i hele sommer. Båtene som har forlatt brygga er «Hangover», «Jalla», «Den 2ndre Xdama» og «Lynx».

Vi ser frem mot en ny sesong i 2016 med flere aktive Expresser på onsdagene.

Express rankingliste 2015