BSF stiller spennende team i Norsk Seilsportliga

25. – 27. september braker det løs med kvalifiseringsregattaer på østlandet i nyanskaffede J70 båter. Og BSF er med!

Christopher Robin Alveberg med sitt team skal representere Bundefjorden Seilforening i kvalifiseringen nå i høst. Målet er å komme videre til hovedserien 2016.
De øvrige deltakerne på teamet er:
– Christian Aasland
– Jørgen Fremstad
– Ola Tobias Fremstad
– Preben Moberg
– Ingeborg Westby
Vi ønsker Team BSF lykke til og anbefaler alle å følge med under kvalifiseringen 25. – 27. september! For mer info se http://seilsportsliga.no/index.php/nb-no/

Seilsportsligaen har som amibsjon å samle seilsporten i Norge på tvers av seilere, foreninger og båtklasser. I løpet av to helger i september skal 30 seilforeninger møte hverandre i to stevner – et på Vestlandet og et på Østlandet. Hvert stevne seiles fra fredag til søndag med opptil 45 seilaser. Her vil de 7 beste seilforeningene på vestlandet og de 8 beste seilforeninger på østlandet kvalifisere seg videre til hovedserien som starter våren 2016. Det skal gjennomføres fire regattaer i løpet av 2016 sesongen, med 2 på vestlandet og 2 østlandet.
Ligaformatet er inspirert av den tyske Segelbundesliga og danske Sejlsportsliga. I 2015 er det lansert tilsvarende ligaer i Sverige (18 klubber) og USA (72 klubber). Flere andre land forventes å gjøre det samme i årene som kommer. NSF har kjøpt inn J/70 båter som brukes i seilasene. Båtene seiler fleetrace som varer 12-15 minutter og mellom hver seilas byttes hele mannskapet ut. All dømming skjer direkte på vannet. I år kårer NSF en ligamester for Vestlandet og en for Østlandet.

Eivind Bakke