Bundefjorden Vårcup 2019

Vi ønsker velkommen til regattahelg Lørdag 11. og søndag 12. mai 2019. Som vanlig regner med å kunne by på fine forhold med god vind og fint vær. Delta på seilaser begge dager, grillfest lørdag, eventuelt seilaser bare en av dagene.

Påmelding i manage2sail her:

Bundefjorden Vårcup er en videreføring av Bundefjorden Rundt som ble seilt første gang i 2005. Vi ønsker velkommen til både erfarne og uerfarne seilere til denne helgen og har et mål om å få flest mulig seilere ut på fjorden og på regattabanen. Det er derfor et eget opplegg for seilere som melder seg på i turklassen, enten de er nybegynnere eller har et lavere ambisjonsnivå på regattabanen. Denne klassen har egen start både lørdag og søndag og seiler langbaner. Regattaseiling gjør seilere til en bedre seiler på relativt kort tid, og det er dessuten spennende og morsomt.

Lørdag er det langbane for alle klasser rundt øyene og faste merker i Bundefjorden. For shorthanded og tur klassene er det søndag ny langbane seilas.
Søndagen er det pølsebane med flere starter for NOR rating og entype klasser.

Bli med på vårens store høydepunkt!

Det blir premiering for alle klasser lørdag og søndag, og sammenlagt lørdag søndag. Det deles ut vandrepokal for beste båt overall for båter som seiler langbane lørdag og kortbane søndag, dvs. NOR Rating og one-design klassene.

Bundefjorden Vårcup er satt opp som tellende regatta i Seilmagasinets Shorthand ranking for 2019.

Om det bare passer for deg en av dagene melder du deg på enten lørdag eller søndag. Vi regner med at mange av de deltagende båtene blir med begge dager og inviterer til åpent klubbhus og grillfest lørdag. Vi fyrer opp grillen og serverer mat og drikke til hyggelige priser. Vel møtt!

Påmelding i manage2sail her:

A close up of a sign

Description automatically generated