HJEMMESEIER I NC FOR 2.4MR

Himmelfartshelgen var atmosfæren rundt klubbhuset på Malmøya preget av noe annet enn storbåt og jolleseilere. Femten 2.4mR var samlet for å avholde treningssamling torsdag og fredag med påfølgende NC, årets første av i alt fire for klassen. Værgudene spilte for alvor på lag med seilerne, og under treningssamlingen (med Magnus Brun som trener) fikk man 5-8 m/s og strålende sol.

Når NCen startet lørdag, var solen like tilstedeværende i motsetning til vinden. Det ble AP på land frem til ca kl 12 da seilerne ble jaget på banen. Det fylte inn med en svak nordvest som tross vindstyrken var fin og stabil i retning nok til å få avviklet fire flotte seilaser. Om det var hjemmebanefordel eller ei skal være usagt, men BSFs seiler Trond Sverre Førde seilte inn serien 1-3-1-1 og ledet NCen foran Harald Rolfsnes fra Røyken seilforening som hadde serien 2-1-4-3 og lå 4 poeng bak.

Søndag var identisk værmessig med lørdag med unntak av vinden som aldri kom før fristen for siste varselsignal var ute. Dermed ble resultatene fra lørdag stående uten strykninger. På tredje plass endte Ole B. Eide fra Røyken med 17 poeng, og Eilert Kamfjord fra Tønsberg tok fjerde plass med samme poengsum.