Nybegynnergruppen

Her er litt (mer) informasjon om nybegynnergruppen i Bundefjorden seilforening. Vi begynner med det viktigste for å få meldt seg på. Deretter litt praktisk informasjon, og til slutt litt kort om de andre gruppene.

Det viktigste først

Det første man lurer på om en ny aktivitet er gjerne hvor, når og hvor mye? Deretter «hvordan melder man seg på?» Det skal vi forsøke å svare på her:

Påmelding

Påmelding her, eller gå til deltager.no og søk opp Bundefjorden. Finn så aktuellt nybegynnerkurs og fyll ut skjemaet.

Hvor finner du oss

Klubben ligger i Sundveien 32 på Malmøya ved Nedre Bekkelaget. Jolleseilingen foregår fra et område som heter «Myren», helt i enden av Sundveien.

Treningstider

Treningen foregår hver mandag og torsdag fra og med 19. august frem til høstferien fra 17:45 til 20:00. Man rigger båtene fra ca. 17:45 for å være klar til briefing i klubbhuset kl. 18:00.

Våre priser

For å starte i nybegynnergruppen nå i høst, koster det bare 1000,- frem til neste sesong for deltagere på en av årets sommeraktivitetsuker. For de som ikke har deltatt på noen av årets sommeraktivitetsuker, kommer medlemsavgift (380,-) i tillegg. Dette inkluderer seiling hver mandag og torsdag frem til høstferien, samt saltrening (innebandy med mer) på Klemetsrud skole hver mandag hele vinteren frem til vårsesongen begynner igjen. Hvis du ikke har båt, kan det leies en for 1000,- (såsant vi har flere ledig.) Trening videre i de forsksjellige gruppene koster følende per år:

• Treningsavgift nybegynner: 2500,-
  • Leie av båt hel sesong: 2000,-
  • Treningsavgift viderekommende og regattagruppen: 2750,-

Dette inkluderer juniormedlemsskap i foreningen. Se ellers vår prisoversikt

Praktisk informasjon

Dette trenger du

For å seile med nybegynnergruppen i Bundefjorden seilforening trenger du følgende:

• Båt
    • Denne er det vanligst å leie av foreningen det første året hvis du ikke har en fra før. Optimistjoller finnes også brukt for ikke så veldig mye penger, men hvis du planlegger å kjøpe, kan det være lurt å snakke med noen erfarne jolleforeldre først.
  • Vest
    • Bør være av typen seilervest eller jollevest. Bør ikke være redningsvest med krage, da kragen kan sette seg fast i skjøte, bom eller andre ting på båten
  • Seilklær
    • I begynnelsen holder det med vanlig regntøy med vanlige turklær under og evt. ullundertøy hvis det er kaldt. Må være klær hvor det ikke medfører katastrofe om de skulle bli våte. Etterhvert kan det være greit med en tørrdrakt eller evt. en våtdrakt når du begynner i VK-gruppen
  • Skiftetøy
    • Det er fort gjort å bli våt når man seiler, så det er alltid lurt å ha med et tørt skift

Se eller våre liste over kontaktpersoner

Litt om de andre optimistjollegruppene

Viderekommende (VK)

Når man behersker det mest grunnleggende, vanligvis etter ca. ett år, kan man gå videre til VK-gruppen for å lære litt mer om f.eks.:

• Seiling i litt mer vind
  • Få mer fart i lite vind
  • Regattaregler

Det er gjerne her man begynner å delta så smått i de første regattaene utenfor foreningen.

Regattagruppen

Regattagruppen er for de som satser på de lokale regattene hos seilforeningene i nærheten, men det er også lov å være med på en og annen Norgescup

Norgescupgruppen

Gruppen for de seilerne som deltar på alle Norgescupene med mål om å kvalifisere seg til internasjonale regatter (Nordisk, EM eller VM).