Plan Storbåt 2016

I 2016 åpner vi for enda flere klasser i våre regattaer når det er tilstrekkelig antall like båter påmeldt for å kunne danne en klasse. Vi vil også åpne for egen shorthanded klasse. Dette gjelder både midtuke og våre helgeregattaer for storbåt.

Til sommeren tilbyr vi følgende regattaer for storbåt i vår regi: – noter allerede nå i kalendern.

Onsdagsregattaene 27. april starter første onsdagsregatta. Vi håper på like god tilslutning i år som i fjor med både topp og bredde seilere. Siste onsdag før sommerferien blir 22. juni. For høstsesongen blir første start 10. august og vi holder på til 12. oktober. Kanskje du ønsker å bli med i shorthandedklassen?

Trening – Dummystarter I mai starter vi opp mandagstrening med dummystarter. Mandag 2. mai Mandag 9. mai Mandag 23. mai

2,4 mR Norgescup og treningssamling 5. – 8. mai er storinnrykk med 2,4mR. Først 2 dager med treningssamling og deretter norgescup 7.-8. mai.

Bundefjorden Rundt 21. – 22. mai er det Bundefjorden Rundt. I år blir det som tidligere en regatta med faste merker på lørdagen, mens det på søndagen blir baneseilas på pølsebane. Det blir individuell premiering for hver av dagene og i tillegg kåres sammenlagt vinner av begge dager. Her blir det også egen shorthanded klasse. Her inviteres også Lasere til å delta i egen klasse som en avkobling til vanlig baneseilas.

Øyseilasen 15. juni er den tradisjonelle øyseilasen for alle klasser, også Laser.

Drake sommerseilas 18. juni inviteres Drakeklassen til dyst i Bundefjorden igjen.

Expressranking 17. september håper vi å fylle Bundefjorden med expresser for rankingseilas.

Opplagsregattaen 15. oktober vil vi gjennomføre «den siste» regattaen for alle storbåter før de går i opplag for vinteren. Også her kan det seiles i shorthandedklasse.

Big Boat Series 2016

Oppfordrer alle til å være med på Big boat Series 2016. Det koster ikke noe å være med, og du er automatisk påmeldt om du deltar på en eller flere av seriens regattaer. Serien med sammenlagt ranking består i 2016 av Isbryter’n, Bjørvikasprinten, Bundefjorden Rundt, Ullern Shorthanded/familieregatta, Nesodden høstcup og Oslofjorden Rundt.