Seilsportligaen 2017

Seilsportligaen

Bundefjorden på hugget i Seilsportsligaen! På stevnets første dag seilte BSF teamet rett i toppen. Vinden var svak og slengete, men teamet fant veien og la seg på en tredjeplass med ett poeng opp til ledende team. Hadde riktignok ei kule i en halvtime, så vi fikk trent mellom to race på hvordan vi får båten i plan.

Søndagen startet bra med seilbare forhold. BSF hadde sin første start i Race 3. og rundet toppmerket som nummer to, men seilasen ble avblåst pga. stort vindskift. Ny start, men vinden droppet og BSF kom ikke i mål før maksimaltiden gikk ut. Så var det slutt – ingen flere seilaser for BSF den dagen. Utrolig nok – vi rykket ned til 8. plass. Fattig trøst at Son som ledet etter søndagen ble skjøvet ned til 6. plass. Men, men – sånn er det med seiling, og vi får bare ta det igjen i neste runde, sier Morten.

Utrolig bra konsept med morsom seiling, men ikke minst er det supersosialt med så mange seilere som treffes på land. Det blir jo en del ventetid, men det er greit når man kan være utendørs og ha det fint med andre seilere, sier Jørgen.

Neste stevne går i Sandefjord 17 og 18 juni.

Foto: Erik Kristiansen