Onsdagsregatta

Bundefjorden Seilforening arrangerer en av Norges største midtukeregattaer for Entype, NOR-rating og tur. Alle båttyper er velkommen og og vi tar i mot seilere på alle nivåer. Har du ikke båt men ønsker å prøve kjølbåtseiling er det bare å ta kontakt, så finner vi en båt der du kan være med som mannskap.

I Bundefjorden Seilforening har vi et åpent og inkluderende miljø med seilere fra nybegynnernivå til internasjonale topputøvere.

Klasser:
Vi har egen start for Express, to NOR-rating klasser, sportsbåtklasse og turklasse. Vi oppretter også egen klasse for entype med fem eller flere deltakere.

TURklasse:
Vi tilbyr en egen TURklasse med svært lav terskel for å delta. Klassen har egen start og egen bane, på den måten er det ingen fare for tette situasjoner med de andre klassene. Det kreves ikke målebrev og det seiles etter førstemann-til-mål prinsippet.

NOR Rating:
Alle som stiller i NOR rating klassene må ha gyldig NOR Rating bevis for å kunne seile i våre regattaer. Dette da beregningsformelen for rating kan endres fra år til år, og dermed gi ulik rating.

Briefing:
Vi tilbyr briefing før regattaene der man kan spørre om alt fra regler, startprosedyrer, vær og annet du eventuelt skulle ha spørsmål om. Vi vil også på flere av onsdagene tilby egen trener som følger oss på vannet med debrifing i klubbhuset etter seilasen.

Parkering:
Vi må redusere bilbruken til onsdagseilasen og ber om at parkeringsinnstruksen etterfølges.

Kiosk:
Etter regattaen er kiosken åpen for vafler og mer, og det er en fin anledning for sosial samling og ikke minst deling av erfaringer på banen før premieutdeling – Oslos beste vafler!

Premieutdeling:
Vi avholder premieutdeling så snart resultater er kommet på plass og er registrert inn. Her utdeles både premier og klemmer før vi avslutter med vårt tradisjonelle seil-hurra før vi går hvert til vårt.

Påmelding/Registrering:
Alle som i fjor deltok på onsdagsregattaene skal ha blitt registrert direkte og mottatt faktura for betaling – trenger da ikke å gjøre noe mer enn å betale denne. Nye deltakere bes registrere seg på regattaens side.

Tracking:
For økt læring og mulighet for å gjenoppleve regattaene i etterkant håper vi at alle tracker sin båt. Vi oppfordrer derfor alle til å laste ned RaceQs på smarttelefon eller nettbrett som tas med om bord for å gjøre trackingen (Google play eller AppStore). Registrer din båt med båtnavn / nummer og start trackingen i god tid før din start. Det kan i forkant stilles inn for automatisk start så det ikke glemmes i en hektisk forberedelse til regattaen. Nedlasting og bruk av RaceQ er gratis.

Storbåt nyheter

Opplagsregattaen 13. oktober

Påmelding til Opplagsregattaen 2018 finner du her: Manage2Sail ...

Flott innsats av Bundefjordens seilere i Hollenderseilasen