Vil du prøve en morsom idrett? BLI JOLLESEILER

Seiling er moro på sjøen, konkurranse og fellesskap, og masse læring og mestring.

Optimistjollegruppen i BSF er blant de største i Norge, og består av ca. 50 seilere. Denne våren er det klart for nytt kurs for gutter og jenter i 3, 4 og 5 klasse til å lære og seile Optimistjolle.

Alle seilerne i Bundefjorden Seilforening får opplæring og trening på
sitt nivå. Klubben har meget erfarne trenere til gjennomføring av treningen. Foreldre kan bli med på sjøen i foreldrebåtene.
Er du interessert? Velkommen til infomøte (uforpliktende) for nye seilere og foreldre i klubbhuset på Malmøya torsdag 31. mars kl. 18:00.

Påmelding til nybegynnerkurs i optimistseiling skjer på deltaker.no
Meld på så snart som mulig, og innen utgangen av april 2016.

Nybegynnerkurs Optimist

Første trening (teori) er mandag 4. april kl. 18:00 – ca. 20:00 (husk at det er mulig å melde seg på og starte i hele april!)
Treningstider: Mandager og torsdager 18:00 – ca. 20:00
Sted: BSF Malmøya (Sundveien 33)
Pris: 2 500 kr. Inkludert medlemskap i BSF

Vi har noen utleiebåter som kan leies for 2 000 kr. for hele sesongen (+ depositum 1000 kr.)
Utleiebåter Optimist
Nybegynnere greier seg fint med utleiebåt, men vi anbefaler å skaffe egen båt (se f.eks. optimistjolle.no eller på finn.no). Pris for komplett, brukt nybegynnerjolle av god standard ligger rundt 10 000 kr. og kan erfaringsmessig selges igjen senere for omtrent samme pris. Kontakt oss gjerne for råd og vink om dette. Seiling behøver ikke være en dyr sport.

Seiling er en sport som gir barna masse glede og krever konsentrasjon for å kunne ta hensyn til flere forhold samtidig, som vind og andre båter rundt seg. Man må også kunne regler og tenke taktisk. Aktive seilere blir derfor ofte gode på skolen!

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss:

Påmeldingsansvarlig: Odd Thodesen tlf.: 90 02 87 81
Hovedtrener rekrutt: Marte Haugen tlf.: 975 14 083
Klassekaptein Optimist: Elisabeth Ørjavik tlf.: 97 42 99 04

Vi arrangerer AKTIVITETSUKER 2016 for 8-13-åringer
i uke 26 (27- juni-1. juli), uke 27 (4.-7. juli), uke 32 (8. -11. august) og uke 33 (15. -19. august)

Voksne og seilvante aktivitetsledere. Aktiviteter på land og på sjøen, optimistjolleseiling, bading, krabbefiske, vannski, ballspill, øyturer, knutelære, og mye lek.
Les mer på våre Facebook sider

Informøte Optimist2