Dette er Bundefjorden Seilforening

Visjon
Bundefjorden Seilforening er en forening det er lov å ha det gøy i, og en forening det er lov å være god i.
Vår strategi peker ut retningen for vår virksomhet. Den kan dere lese mer om her: Strategi 2017 – 2025

Foreningen ble stiftet i 1939 og har hatt tilhold i nærområdet hele tiden. De siste 35 årene på nåværende to områder, med klubbhuset og kjølbåtbrygger i Sundveien 32 og jollevirksomheten et par steinkast unna på fantastiske Myren sydøst på Malmøya. Områdene vi disponerer er åpne og tilgjengelige også for allmenheten og benyttes også av fiskere, surfere, roere og badene. Klubben teller ca 600 medlemmer

Medlemsmassen består i hovedsak av fire hovedgrupperinger:

1. Jolleseiling for barn opp til 15 år.

Vi har stort miljø og organiserer egen trening i de største jolleklassene, for tiden Optimist og Laser. Vi støtter også opp om andre jolleklasser. Vi gjennomfører aktivitetsuker i skoleferien for barn mellom 8 - 15 år.

2. Ungdom fra og med 16 til og med 25 år.
Satsing på egen trening. For tiden Laser som jolleklasse og støtter seilere som ønsker å seile i andre jolleklasser. Oppfordrer også til seiling i kjølbåtklasser og tilbyr etter søknad unge seilere å disponere Albin Expressen, Siela Experience, samt plasser for deltakelse i Seilsportligaen.

3. Voksne fra 26 år.
En aktiv stor gruppe med alt fra topp konkurranseseilere til turseilere. Aktiviteter gjennom hele året, med temamøter om vinteren og med rundt 20 årlige regattaer i vårt nærområde hver sesong.

4. Seniorer.
Vi har seniorer som fortsatt er aktive på regattabanen, mens andre er aktive som bidragsytere til forenings aktiviteter. Mye viktig erfaring deles og man opprettholder det sosiale.

Dameteam
Vi jobber med å få opp et dameteam. Seilforeningen stiller med båt, og målet er å få opp flere team med seilere som vil være med på klubbens onsdagsregatter + andre regattaer i Oslofjorden. Båten er til utlån for dameteamet, og alle som er med får ansvar for å holde båten. Vi er en blanding av erfarne og mindre erfarne seilere. Ta kontakt med Anne i styret.

Frivillighet: Alt arbeid gjøres ubetalt som frivillighetsarbeid, med unntak av de trenerne som er engasjert for barne- og ungdomsgruppene.

Idrettslig lykkes vi godt både med bredde og topp, med seilere på landslaget og med mange unge seilere på høyt nivå i internasjonale regattaer. Innen kjølbåt er vi på høyt nivå på nasjonale regattaer og seiler for tiden i 1. divisjon i Seilsportligaen. Samtidig har vi en bredde i alle gruppene våre.

Arne Rufoss’ minnefond bidrar til økonomisk støtte for våre aktive barn og unge som deltar i internasjonale mesterskap og som er forbilder for de øvrige seilerne. Les mer Arne Rufoss Minnefond

Nye medlemmer. Vi ønsker alltid nye medlemmer velkommen til alle våre ulike aktiviteter og hovedgrupper. Vi har konkrete aktiviteter for alle fra 8 år til seniorer, og har plass til flere, uavhengig av ambisjoner og interesser.

Kjølbåtbrygger. Våre kjølbåtbrygger er tilgjengelig for våre aktive medlemmer. Seilere som ikke lenger seiler aktivt må flytte bort sine båter til fordel for de aktive seilerne. Dette sikrer et aktivt og positivt seilemiljø på brygga. I Bundefjorden Seilforening legger vi vekt på å etterleve våre verdier i alt vi gjør.

kalender
Styret
Ragna Oline N. Lindhagen
Kommunikasjonsansvarlig